Volkswagen up! – wersja “move” 75 KM – test zużycia paliwa (wideo)

Przejdź szybko do:

// video

W poprzedniej części testu opisaliśmy nasze wrażenia z jazdy nowym VW up!-em. Tym razem skupimy się na zużyciu paliwa.

Ostatnio można znaleźć w mediach mnóstwo krytyki na temat zużycia paliwa, jakim może się poszczycić nowy maluch ze znaczkiem VW na masce. Powszechnie krąży opinia, że samochód ten pali dużo za dużo paliwa, jak na swoje rozmiary i masę.

Nasz test przeprowadziliśmy w warunkach późno-jesiennych, przy temperaturze powietrza ok 6,5 stopni Celcjusza i dość silnym wietrze (ok 25-30 km/h). Na pokładzie znajdowały się dwie średniej wagi osoby dorosłe z bagażem podręcznym.

Jazda w terenie zabudowanym (bez systemu Start-Stop) w dość gęstym ruchu ulicznym i normalnym trybie jazdy (normalna dynamika jazdy) zaowocowała średnim spalaniem na poziomie ok 5,2 – 5,5 litra benzyny na 100km. Stosowaliśmy przy tym podstawowe zasady eko-jazdy, czyli hamowanie silnikiem, unikanie wysokich obrotów silnika, wczesne włączanie wyższego biegu podczas przyspieszania itd. Nie wleklismy się na prawym pasie, nie blokowaliśmy ruchu – wręcz przeciwnie. Dość dynamicznie ruszaliśmy spod świateł i staraliśmy się symulować normalny tryb jazdy. Nasz wynik uważamy za bardzo dobry, co jednak prz niskiej masie auta i niewielkiej pojemności silnika nie powinno ogólnie dziwić.

Dość starannie przeprowadziliśmy obserwację spalania paliwa poza obszarem miejskim. Nasza symulacja jazdy ze stałą prędkością zaowocowała następującym spalaniem paliwa:

  • przy 80 km/h: 4,5 – 4,7 l/100km
  • przy 120 km/h: 5,7 – 6,2 l/100km
  • przy 145 km/h: 7,5 – 8,0 l/100km

Należy podkreślić, że dane te dotyczą wskazania komputera pokładowego, niemniej całkowite średnie spalanie podczas całego testu (5,5 l/100km) potwierdziło się po ponownym zatankowaniu samochodu do pełna. Tym samym należy uznać wskazania komputera pokładowego za dość wiarygodne.

Poniżej zapraszamy do obejrzenia materiału wideo z testu poza obszarem miejskim. Zalecamy obserwowanie wskazania chwilowego zużycia paliwa (zaznaczone na wideo). Wartość ta oczywiście zmienia się w zależności od kilku czynników jak opory powietrza, kąt nachylenia nawierzchni czy siły przyspieszenia. Na wideo można jednak samemu zabserwować, w jakich warunkach ile samochód spala benzyny. Szczególnie ciekawe są wartości podczas przyspieszania – nawet przy dość dynamicznej zmianie prędkości z ok 120 km/h do ok 150 km/h samochód rejestruje spalanie nie przekraczające 10 l/100km, co jest bardzo dobrym wynikiem i świadczy o dobrym zoptymalizowaniu tej jednostki napędowej pod kątem oszczędności w zużyciu paliwa.

Zapraszamy do materiału wideo i do wyciągania własnych wniosków oraz do komentarzy!

[youtubewd]7HU7WYWwIhg[/youtubewd]

Komentarzy: 4

  1. marco Mar 4, 2012 o 19:56

    Fajne te testy robicie…bardzo rzetelne !!! Inni pseudo testerzy powinni się od was uczyć!



  2. admin Mar 4, 2012 o 20:15

    @marco

    Dziekujemy za mile slowa. W zanadrzu mamy jeszcze duzo ciekawych testow, ktore mamy nadzieje beda nie mniej rzetelne!



  3. Qba Cze 6, 2012 o 20:53

    Proszę Państwa, testy oczywiście bardzo pozytywnie nastrajają do tego Volkswagena. I to spalanie benzynki na poziomie 5l/100km również plusuje. Ciekawe czy w spalaniu pobiłby VW Lupo 1.2 3L w dieslu. Może kiedyś koncern z Wolfsburga pokusi się o takie rozwiązanie. (byle nie na pompowtryskach [duże koszty tegoż ustrojstwa], tylko na pompie wtryskowej). W każdym razie – dziękuję za cenne informacje. Pozdrawiam, Qba.



  4. […] W następnej częsci testu opisujemy nasze wyniki dotyczące spalania paliwa (kliknij). […]



Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.